Oliehoorn belevingscentrum
Klanten zijn steeds meer op zoek naar beleving. Wie zijn de gezichten achter een organisatie? Wat is de geschiedenis van een product? Bij Oliehoorn krijgen klanten tegenwoordig een kijkje in de keuken.
Inrichting belevingscentrum
Oliehoorn
Bezoekerscentrum
Een kijkje in de keuken
Klanten zijn steeds meer geïnteresseerd in wat er bij de leverancier gebeurt. Wat koop je eigenlijk? Wat zit er achter een product? Met wie hang ik wekelijks aan de telefoon? Een mooie ontwikkeling. En eentje waar de producent van Nederlands beste sauzen Oliehoorn graag gehoor aan geeft. In het oude fabriekspand van Oliehoorn moet ruimte komen voor een ontvangsthal en een belevingscentrum. Voor klanten en bezoekers, om te kunnen laten zien wat Oliehoorn doet, maar ook voor intern gebruik. Vergaderingen, teambuildingactiviteiten en presentaties. We trappen de vernieuwing af door het oude pand volledig te strippen. Vernieuwbouw, zogezegd. In de ontvangsthal worden de nieuwste sausmachines van Oliehoorn getoond.
Nieuw en nostalgisch
Via een kleurrijke showbizztrap kunnen bezoekers vervolgens naar boven richting de vergaderzaal en het belevingscentum. De muren in de vergaderzaal zijn bekleed met visuals van koolzaadvelden. In het midden van de vergadertafel komen flessen Oliehoornsaus ogenschijnlijk omhoog uit echt koolzaad. Erkenning voor de bron van het product. In het belevingscentrum is uiteraard een hypermoderne cafetaria te zien. Maar ook hebben we een blinde wand gemaakt van private glass. Die wand trekt de aandacht van de bezoeker. Door op een alarmknop te drukken wordt het glas helder en kijk je zo een oudewets Amsterdams bruin café in. Volledig ingericht, met werkende bar en keuken. Sinds de oplevering is hier menig personeelsfeestje gegeven.